2024 m. kovo 18- 22 d. įstaigos priešmokyklinėje „Giliukų“ grupėje buvo vykdomas projektas ,,Ką aš žinau apie sėklas?“.
Projekto metu vaikai buvo skatinami domėtis, klausti, kartu su mokytoja ir draugais surasti atsakymus, tyrinėti, atrasti, prižiūrėti augalus. Ugdytiniai, diskutuodami „Kas gamtoje turi sėklas?“ sužinojo, iš kur atsiranda sėklos, kodėl jos būna tokios skirtingos. Sėkla yra lyg sandėlis įvairių vertingų medžiagų, kurių reikia naujam augalui augti. Apžiūrėję moliūgo, saulėgrąžos, kaštono, pupelės sėklas iš vidaus, vaikai suprato, kad stebuklingasis sėklos turinys slepiasi sėkloje tol, kol susidaro augalui dygti tinkamos sąlygos.
Ugdytiniai, sužinoję ko reikia augalui, susikūrė kiekvienas savo nuosavą daržiuką. Jį aptvėrė, pasigaminę iš beržo šakelių tvoreles, „pasistatė namukus“, susipylė žemių ir sėjo į permatomus indus vaistinius augalus: raudonėlį, šalaviją, čiobrelį, melisą, medetką, baziliką. Susipažino su sėklos dygimu, augalo dalimis: šaknimis, stiebu, lapais. Ugdytiniai, pačių puoštuose plastikiniuose indeliuose, susodino svogūnus. Jiems pagamino po rūbelį – suknutę ar kelnytes. Stebėjo, kaip dygsta šaknys, svogūno laiškai. Vaikai visą savaitę atsakingai rūpinosi savo daržiukais, juos laistė, prižiūrėjo. Nemažai klausimų sukėlė eksperimentas ,,Sausa - šlapia“. Vaikai kelias pupas pasodino sausas, kelias pamirkytas vandenyje. Stebėjo, kaip vyksta procesas, diskutavo, kodėl svarbu prieš sodinant sėklas į žemę, jas pamerkti kelioms valandoms į vandenį. Daug gerų emocijų, kūrybinę laisvę ugdytiniai patyrė gamindami ,,Oliziukus“. Kurie, apsupti rūpesčiu ir meile, iškeliavo augti į ugdytinių namus. Stebėdami ir prižiūrėdami augalus, ugdytiniai sužinojo, kokia jiems svarbi yra šviesa, šiluma, vanduo. Vyko eksperimentai su vandeniu. Minėdami Žemės dieną, vaikai žiūrėjo filmą „Kaip reikia tausoti gamtą“. Ugdytiniai sužinojo, kaip svarbu vandenį naudoti saikingai, saugoti ir puoselėti augančius augalus.
Projekto metu vaikai ugdėsi kūrybiškumą, matematinius, pažintinius ir socialinės, emocinės bei sveikos gyvensenos gebėjimus. Veiklos persikėlė ir į lauko aplinkas. Ugdytiniai dalyvavo estafetėse „Kas greičiau pasodins kaštono ir gilės sėklas?“.
Parengė mokytoja Rasa Maniušienė
Copyright © 2024 Voveraitė Rights Reserved.